Wymiary lady recepcyjnej – kilka słów od producenta przed złożeniem zamówienia…
Planując nowoczesne lady recepcyjne, podstawowym wskaźnikiem gwarantującym funkcjonalność i ergonomię są ich wymiary. Chociaż wydawać by się mogło, że lady recepcyjne na zamówienie mają głównie charakter reprezentatywny, to ich odpowiednie skonstruowanie ma niebagatelne znaczenie dla wygodnej i efektywnej pracy. O nieco bardziej praktycznym wymiarze projektowania lady recepcyjnej rozmawialiśmy ze specjalistą marki Kaja Meble z Kalisza.
Wymiary lady recepcyjnej – obowiązki obsługi klienta wraz z dokumentacją
Lada recepcyjna nowoczesna, to w wielu przypadkach miejsce pracy. Z prostego kontuaru barowego czy hotelowego, biurowe lady recepcyjne wyewoluowały, stały się miejscem do wykonywania obowiązków służbowych w pełnym wymiarze pracy. Dla firm, które aktywnie obsługują klienta, a także gdzie kluczową rolę pełni dokumentacja, bardzo ważne są odpowiednio dobrane wymiary lady recepcyjnej. To np. recepcje banków lub przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. Tam biurowe lady recepcyjne muszą być dodatkowo powiększone o miejsce na dokumenty, zarówno w strefie blatu, jak i w postaci dodatkowo zaproponowanych szafek lub półek. Warto przemyśleć wraz z firmą stolarską zaprojektowanie w tej samej stylizacji dodatkowych, wolnostojących półek na dokumenty.
Wymiary lady recepcyjnej – dane i dokumenty personalne
Wiele dokumentów ma charakter wrażliwy. Dlatego też wymiary lady recepcyjnej dla banku, szkoły czy uczelni (wszędzie tam, gdzie przechowuje się oryginały lub kopie danych osobowych), mogą być powiększone dodatkowo o solidne szafki z zamkiem na klucz lub kasetki, w postaci mini sejfów. Dotyczy to także szpitali oraz przychodni lekarskich. Zwykle gdy zachodzi potrzeba większej prywatności oraz ochrony danych klienta, zalecamy specjalne wymiary lady recepcyjnej – podwyższenie kontuaru w taki sposób, aby osoba po drugiej stronie nie mogła zajrzeć zbyt głęboko. Trzeba jednak zachować umiar, gdyż wysokość lady recepcyjnej nie może utrudniać bezpośredniego kontaktu z klientem.
Stawiając na dobrej klasy wykonawcę wykonującego lady recepcyjne, producent może zaoferować nam złoty środek pomiędzy funkcjonalnością, a designem. Z perspektywy klienta lada recepcyjna może wydawać się zwykłym kontuarem, warto jednak pamiętać, że po drugiej stronie to standardowe miejsce pracy – musi oferować przestrzeń do pracy biurowej, pracy na komputerze, przechowywania dokumentów itd. Duże lady recepcyjne nowoczesne są tak zaprojektowane, że od zewnętrznej strony wydają się minimalistyczne, cechuje je ciekawa geometria oraz elementy oświetleniowe. Jednocześnie po drugiej stronie bywa wystarczająco dużo miejsca, by wygodnie mogły pracować 2 lub 3 osoby (np. recepcje hotelowe, recepcje w dużych zakładach przemysłowych czy biurowcach).
Wymiary lady recepcyjnej – hotele, pensjonaty
Tutaj zawsze kładziemy duży nacisk na wygodną obsługę klienta – wymiary lady recepcyjnej muszą być dostosowane do tego, by klient bez trudu mógł wypełnić dokumenty czy dokonać płatności. Planując nowoczesne lady recepcyjne dla tego typu zastosowań zawsze zalecamy klientom zostawić trochę miejsca wokół, a także zaopatrzyć się w szafki na klucz. W ten sposób będzie możliwość czasowego przechowania bagażu oraz drobnych, wartościowych przedmiotów w zamykanej kasetce. Zachęcamy również doposażyć otoczenie lady recepcyjnej w wieszaki na kurtki i parasole. To drobne detale, które są jednak doceniane przez klientów i podnoszą standard pensjonatu, hotelu czy apartamentu.
Warto dodać, że bez względu na zastosowanie, wymiary lady recepcyjnej w nowoczesnym wydaniu zdecydowanie powinny przewidywać zainstalowanie komputera stacjonarnego z dużym, ergonomicznym monitorem do pracy.
Porozmawiajmy
o Twoim projekcie
Jesteśmy po to, aby Państwu pomóc. Z chęcią więc odpowiemy na wszystkie pytania i porozmawiamy o Państwa projekcie.